Πέμπτη, 14 Ιανουαρίου 2010

ΑΝΟΙΧΤΗ ΕΠΙΣΤΟΛΗ Μαθητών & Γονέων των Ειδικών Σχολείων Θεσσαλονίκης

Την Τετάρτη (σ.σ. αύριο) έχουμε συνάντηση με την υπουργό Άννα Διαμαντοπούλου. Το θέμα είναι περισσότερο διαδικαστικό, παρά οικονομικό. Ελπίζουμε ότι θα πετύχουμε να πάρουμε εννέα εκατομμύρια, ώστε να εξοφλήσουμε το παλαιό χρέος».
Ξεκινώντας από αυτήν την δήλωση του αντινομάρχη Παιδείας, Ευθύμιου Φωτόπουλου στην εφημερίδα «Ελευθεροτυπία» χθες 12.1.2009, αλλά και την ίδια απάντηση που πήραμε σήμερα από τον κ. Διονύση Ψωμιάδη, μετά την σύσκεψη που πραγματοποιήθηκε στο Υπουργείο Παιδείας, θέλουμε να εκφράσουμε την απογοήτευση και την αγανάκτησή μας, για τον τρόπο που χρησιμοποιήθηκαν τα παιδιά μας, οι μαθητές με αναπηρία που φοιτούν στις Σχολικές Μονάδες Ειδικής Αγωγής της Θεσσαλονίκης, προκειμένου να ασκηθούν πιέσεις στο αρμόδιο Υπουργείο, για να εξασφαλιστούν τα απαραίτητα κονδύλια που αφορούν δαπάνες μετακίνησης.

Η άσκηση πίεσης είναι θεμιτή, «ο σκοπός όμως δεν αγιάζει πάντα τα μέσα». Το να επιλέγεις σαν μέσο πίεσης και μάλιστα με ιδιαίτερη απήχηση, την κατάσταση των μαθητών με αναπηρία, αδιαφορώντας για τις όποιες επιπτώσεις, προσδιορίζει το μέτρο της ευαισθησίας του καθενός απέναντι σ` αυτά τα άτομα. Ενώ λοιπόν βρέθηκε μια λύση μέχρι να γίνουν «οι απαραίτητες διαδικασίες» για όλες τις νομαρχίες της Ελλάδας, στο νομό Θες/νίκης οι εμπλεκόμενοι (νομαρχία και τα συμβεβλημένα πρακτορεία από την άλλη) δεν συναίνεσαν στην εξεύρεση μιας προσωρινής λύσης, προκειμένου να μην υποστούμε όλη αυτή την επιπρόσθετη ταλαιπωρία.

Το πρόβλημα των μετακινήσεων των μαθητών με αναπηρία και ειδικές εκπαιδευτικές ανάγκες είναι ένα σοβαρό πρόβλημα που αντιμετωπίζουμε σχεδόν πάντα με την έναρξη κάθε νέας σχολικής χρονιάς που έχει σαν αποτέλεσμα να χάνονται διδακτικές ώρες και να ταλαιπωρούνται αφάνταστα μαθητές και γονείς.
Το δικαίωμα αυτών των μαθητών στην εκπαίδευση δεν διασφαλίζεται μόνο με την ψήφιση νόμων αλλά με την εφαρμογή τους – με την ίδρυση και λειτουργία σχολικών μονάδων αλλά πρωτίστως με την πρόσβαση των μαθητών σε αυτές.

Η προχειρότητα με την οποία αντιμετωπίζει η εκάστοτε Πολιτική Ηγεσία του ΥΠΕΠΘ ένα τόσο κρίσιμο και παράλληλα ευαίσθητο θέμα με ημίμετρα και διαδικασίες που κάθε άλλο παρά διευκολύνουν τα άτομα αυτά πρέπει να σταματήσει. Το δικαίωμα των μαθητών με αναπηρία στην εκπαίδευση και η παροχή κάθε απαραίτητου μέσου για να το ασκήσει, δεν πρέπει να αντιμετωπίζεται με πρόσκαιρες λύσεις αλλά με έναν σοβαρό και υπεύθυνο σχεδιασμό, ικανό να καλύπτει πάγιες και
διαρκείς ανάγκες σε όλα τα επίπεδα.

Η αυτοτέλεια των δημόσιων σχολικών μονάδων ειδικής αγωγής με την παροχή σε αυτές των απαραίτητων μέσων μετακίνησης των μαθητών είναι μια λύση που θα ανακουφίσει ως ένα βαθμό μέρος των προβλημάτων που αντιμετωπίζουμε.



Οι μαθητές και οι Γονείς των
Σχολικών Μονάδων Ειδικής Αγωγής
Θεσσαλονίκης
Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...